كتب هادفة

رواية جانا الهوى للكاتبه شيماء محمد احمد

رواية جانا الهوى

رواية جانا الهوى للكاتبه شيماء محمد احمد هى روايه من فئه الرويات الرومانسية الدرامية مليئة بالاحداث من الحب والكبرياء والتضحيه. نشرت لااول مره الرواية على منصة التواصل الاجتماعي فيس بوك في يوم 14/6/2022. وحققت شهره واسعه ونجاح مبهر جدااا بين القراء. يعرض موقع هادف.كوم اهم واحدث الرويات الهادفة.

الفكره الرئسيه لرواية جانا الهوى للكاتبه شيماء محمد احمد

الرواية مبنيه من قصص ومواقف لمجموعه من الكابلز تحاول الكاتبه ان تستعرض حياة كل كابلز فيهم وكل مشكله يتعرضو لها من خلال مجموعه من تتابع احداث مشوق جدااا

نبذه عن المؤلف

الكاتبه شيماء محمد الشهيره على منصة الويتباد الاجتماعي بإسم شيموو. تشتهر شيماء محمد بروايتها الرومانسيه الدرامية. والتى تسعد ملايين من القراء دائما بمحتوى رواياتها وتميزها عن اي روايات رومانسيه اخرى وتعتبر روايه جانا الهوي هى من اشهر الرويات.

اقتباس من روايه جانا الهوى

نادر في المستشفى وبيتنقل من كشف للتاني وكلام مامته بيدور في عقله بس هو ما قربش للأربعين ومش حاسس انه كبير للدرجة دي وبعدين يعمل ايه في ذكرياته اللي بتطارده ليل نهار؟ يعمل ايه في الحب اللي مسيطر على قلبه ؟ ازاي يتخطاه ؟ ماهو لو بأيده كان اتخطاه من زمان فدلوقتي كل همه يكبر في شغله ويتعلم أكتر وأكتر ، هو بيعشق شغله لدرجة كبيرة وعشقه ومتعته لما بيعمل عملية قلب مفتوح ويتفرج على القلب بينبض أو يمسكه بايده ، ابتسم ابتسامة حزينة لأنه دكتور قلوب ومش عارف يهدّي قلبه اللي عايش على ذكرى وبيكون هينفجر من مجرد الذكرى دي ، ولا عارف دوا لقلبه اللي مشغول بحب مالوش أمل ولا له نهاية.

المزيد من اعمال الكاتبه

اشهر روايات الكاتبه شيماء محمد احمد
رواية جميلة ـ رواية العنيد ـ رواية عشقت متمرده.

مقالات ذات صلة
رواية أجبرت قلبي علي حبها رغم المسافات
رواية ماريونيت بين يدي (ك)

مقالات ذات صلة

أضف تعليق